Een kleding uitverkoop is een uitgelezen kans om je kleerkast nog eens aan te vullen. Op zo’n uitverkoop worden alle stukken sterk afgeprijsd. Hoog tijd dus om je slag te slaan!
Tip: check ook onze kleding stockverkopen.
Tips voor een kleding uitverkoop
Spijtig genoeg doen heel wat shoppers een miskoop tijdens een kleding uitverkoop. Ze hebben bijvoorbeeld een paar broeken, kleedjes of schoenen gekocht die later toch niet zo’n goede keuze bleken. Dat is zonde van het geld. Om dit soort miskopen te voorkomen, hebben we 5 tips verzameld:
1. Wees selectief
Een uitverkoop staat synoniem met hoge kortingen. De extra lage prijzen zullen sommige mensen overtuigen om items waarover ze twijfelen toch mee te nemen. En dan komt later het besef dat dit toch geen goede keuze was. Laat je dus niet verleiden door de prijzen. Koop enkel kledingstukken die je écht leuk vindt.
2. Pas de kleding
Op een kleding uitverkoop kan het erg druk zijn, met lange wachtrijen aan de paskamers tot gevolgd. Daarom wordt er wel eens iets gekocht zonder te passen. Dat is een slecht idee. Bij een uitverkoop is het meestal niet mogelijk om aankopen te ruilen. Ga dus toch maar even aanschuiven, zodat je zeker bent van de juiste maat.
3. Denk vooruit
Het loont om vooruit te denken. Koop bijvoorbeeld op een voorjaarsuitverkoop een mooie winterjas voor volgende winter. Je kan natuurlijk ook enkele maanden wachten, maar dan betaal je weer de volle pot. Kijk dus niet alleen naar dit seizoen.
4. Controleer op beschadigingen
Nog een goede tip om miskopen tijdens een kleding uitverkoop te vermijden: controleer alles op beschadigingen. Er kan bijvoorbeeld een klein scheurtje in een jas zitten of een vlek op een trui. Zoals eerder al gezegd is er meestal geen retour mogelijk. Is er toch een kleine beschadiging maar heb je hier geen problemen mee? Vraag dan een extra korting aan de kassa.
5. Zoek online uitverkopen
Tegenwoordig organiseren ook webshops kleding uitverkopen. Ze maken dan een aparte pagina met afprijzingen. Die zijn zeker een kijkje waard. Vergeet niet om jezelf in te schrijven voor de nieuwsbrief en de sociale media kanalen te volgen, zodat je steeds op de hoogte blijft van nieuwe uitverkopen.